Bedýnkuji, bedýnkuješ, bedýnkujeme :-)

Bedýnkování. Znáte?
Pokud jste vyznavači zdravého stravování a bydlíte v nějakém větším městě, tak určitě ano. Pokud ne, ráda Vás seznámím s tím, co to bedýnky jsou :-).
Bedýnky jsou novodobý trend, který spočívá v tom, že lidé, kteří rádi jedí sezónně a nemají k dispozi vlastní zahrádku si mohou za určitou částku objednat bedýnku plnou zeleniny a ovoce až do domu.
Bedýnky jsou různorodé a záleží na každém farmáři co ve svých bedýnkách nabízí.
Setkala jsem se nejen se zeleninou, ovocem, ale také mléčnými výrobky, masem, luštěninami, obilovinami, houbami, bylinkami a mnohým dalším.
Základ spočívá v tom, že si vyberete velikost bedýnky (v mnoha případech jsem se setkala se členěním: pro 2 osoby na týden, pro 3 - 4 osoby na týden, pro 5 a více osob na týden, nebo taky mini, midi a maxi bedýnky).
Většina farmářů je ochotna skladbu zeleniny či ostatního změnit podle vašeho přání.
Zajímá Vás cena? Já kupuji vždy bedýnku pro 2 osoby a platila jsem od 200 do 300 Kč. Záleží na dodavateli.
Jak jsem již naznačila výše, tak skladba zeleniny se mění podle aktuální sklizně. Proto nečekejte jahody v březnu, ale v červnu, nedivte se, že v zimě budou bedýnky málo pestré, protože budou složeny jen z uskladněné zeleniny.

Pro představu přikládám fotky složení svých bedýnek, které jsem za poslední rok vyfotila i s cenou.
 Cena : 369 Kč / 7,5 kg zeleniny a ovoce
 Cena: 200 Kč / 5 kg zeleniny

Pro Brňáky: Nyní odebírám od www.farmarske-bedynky.cz  (poslední dvě fotky, bedýnka pro 2 na týden za 200 kč je bezkonkurenční, zelenina moc dobrá a pestrý výběr) a zatím jsem spokojená.
Ještě jsem objednávala od www.bedynky-domu.cz, ale bohužel stránky již neexistují (první dvě fotky). Poté ještě ze zdravé výživy Bioslunečnice (nemůžu najít foto, ale šlo o BIO zeleninu, bylo toho méně a byla možnost vybrat si i mléčné výrobky. Bedýnka s mléčnými výrobky za 300 Kč).

A co vy, taky bedýnkujete?

Komentáře

  1. Než jsme se přestěhovali do jiného města, jezdila jsem si pro bedýnku k jednomu bio farmáři a byla jsem spokojená. Navíc nabízel třeba také mošt nebo kysané zelí. V novém bydlišti už jsem farmáře kontaktovala, ale zatím nemají další kapacitu, tak musím čekat, jestli něco nezbude.

    OdpovědětVymazat
  2. Protože to mám na Zelňák kousek z práce i z domu, tak nakupuji téměř každý den tam a v bedýnkách nejedu :-)

    OdpovědětVymazat
  3. V Brně bedýnkuji s Bedýnky Brno (http://www.bedynkybrno.cz/) a jsem spokojená. Mám blízko výdejní místa a beru si od nich i vajíčka, kváskový chléb a občas sirup nebo mošty.

    OdpovědětVymazat
  4. Zdravím,
    já doporučuji www.badeko.cz. Vedle chutné zeleniny v bedýnkách nabízejí na svém webu i další potraviny z Moravy. Odběrné místo nemají, dovezou ale bedýnky až do domu úplně zdarma.
    Drahomíra

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky