Vanilkové rohlíčky

Vanilkové rohlíčky jako od tvé babičky

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Intolerance laktózy
ABKM
Bez vajec
Bez cukru

Adventní čas a rohlíčky patří k sobě...

Nastal adventní čas, který miluju. Mám velmi ráda tu voňavou atmosféru, klid a pohodu, kterou mám s předvánočním obdobím spojenou. Každý rok jsem pekla klasické cukroví, zdravější alternativy mě moc neoslovily. Přišlo mi, že to prostě není ono. Letos jsem si řekla, že je načase tyto zaryté stereotypy napravit a pustila jsem se do zdravého pečení. Jako první Vám předkládám k ochutnání vanilkové rohlíčky.

Zvolila jsem lískovooříškovo-mandlovou variantu a jsem nadšená! Jen pozor - jsou křehčí než klasické rohlíčky, což zapříčinila nejspíše špaldová mouka, proto s obalováním rohlíčků počkejte až do úplného vychladnutí.

Suroviny

Na zhruba 60 rohlíčků potřebujete:
280 g špaldové mouky
70 g třtinového cukru
špetka soli
50 g mandlí
50 g lískových oříšků
210 g rostlinného tuku typu Alsan
1 vanilkový lusk
1 lžíce vanilkového extraktu

Postup

Na obalení (poprášení) vanilkový cukr (třtinový cukr rozmixujte se zrníčky z vanilkového lusku).

Ze všech surovin vypracujte těsto, které nechte nejlépe přes noc odpočinout v lednici. Poté tvarujte rohlíčky a pečte dozlatova. (cca 12 - 15 min při 180 °C)

Po upečení rohlíčky nechejte vychladnout a obalte v moučkovém cukru. Stačí péct zhruba týden před Štědrým dnem. 

Pro více vánoční inspirace mrkněte na můj nový počin - vánoční ebook plný receptů a tipů na etičtější Vánoce. Více info ZDE 





Komentáře

  1. jeeej, parada, skvely tip ako "ozdravit" vanilkove rozteky, ktore na vianocnom pecive milujem asi najviac! ja som sa rozhodla urobit tento rok tiez zdravsiu variantu - s ovsenymi vlockami :))), potom ich mozno hodim na blog :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky