sobota 10. září 2016

Švestková pomazánka alá Nutela

Vhodné pro:
Vegetarian
Vegan
Bezlepkové
Intolerance laktózy

10. září 2016 - recept jsem vylepšila :-) Novou verzi najdete pod původním receptem. Krásný den

Opět další recept ze sekce zavařování :-). Sezóna ještě neskončila, právě naopak... např. taková sezona švestek je nyní v plném proudu. Překvapte své blízké švestkovou pomazánkou... Chuť Vás zaručeně překvapí a navíc pokud tuto pochoutku smícháte s mákem, dostanete tu nejlepší náplň na koláče či na šulánky ;). Tak pojďme na to...

Suroviny:

1 kg vypeckovaných švestek
300 g třtinového cukru
100 g kakaa
1 kakaový puding (prášek)
1 lžička skořice
rum (dle chuti)

Vypeckované švestky rozvařte bez podlití. Následně švestky rozmixujte ponorným mixérem. Poté přidejte cukr a krátce povařte. Nyní přichází řada na kakao, puding, skořici. Opět krátce povařte. Nakonec přidejte rum, lehce prohřejte a plňte do sterilizovaných skleniček. Horké zavíčkujte a otočte dnem vzhůru, nechejte vychladnout.

Tato pomazánka Vám vydrží ve spíži celou zimu. Je výborná např. na pečivu, do kaší, do buchet či např. do těstovin nasladko, můžete ji rovněž použít jako náplň do koláčů místo povidlí nebo jako "krém" na cukroví :-).

Přeji dobrou chuť!

2016
Letos jsem dělala ze dvou dávek a trošku jsem si upravila poměry a výsledek je mnohem jemnější, méně čokoládovější, ale chutnější. Osobně mi nová verze chutná mnohem víc.
Takže moje verze:
2 kg vypeckovaných švestek
400 - 450 g třtinového cukru (oslaďte dle zvyklostí)
100 g kakaa
2 kakaové pudingové prášky
1 lžička skořice

Postup viz recept výše. Nedávala jsem rum, dala jsem méně cukru, skořice i kakaa.... Celkem asi 10 sklenic, záleží jakou velikost zvolíte.
Strašně dobré je touto nutellou potírat lívance ;-)...

8 komentářů:

  1. To vypadá nádherně :) Mňam, určitě si zkusím aspoň z malé dávky... :)

    OdpovědětVymazat
  2. Recept vypadá moc dobře, chystám se ho vyzkoušet. Ráda bych se ale zeptala, jestli je možné úplně vynechat cukr a dosladit jen přezrálým banánem, a také jestli má rum i jinou funkci než dochucení (konzervace)? Nejsem si jistá, jestli po takovéhle úpravě i tak pomazánka vydrží celou zimu, bez sterilizace. Se zavařováním bez cukru (jen s troškou soli) mám dobré zkušenosti, ale tady je přece jen navíc pudink a kakao, což nejsou zrovna tradiční ingredience :) Děkuji! Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. rum dávám kvůli ovonění, takže tam by neměl být problém. s tím cukrem je potíž, ale předpokládám, že když se to sterilizuje, tak by to vydržet mělo... a zvlášť pokud s tím máš dobré zkušenosti... ale myslím si, že ti stejně celou zimu nevydrží ;)

      Vymazat
    2. Děkuji za rady, vyzkouším a pokud bude pomazánka tak dobrá, jak si podle receptu myslím, že je, do jara asi vážně nevydrží :)

      Vymazat
  3. Děkuji za recept je úžasný, na podzim jsem vyzkoušela, doporučuji, vůbec se nepozná, že jsou tam švestky. Vlaďka

    OdpovědětVymazat
  4. Pudink se přidává "uvařený" nebo jen pudinkový prášek ? Děkuji

    OdpovědětVymazat
  5. výborný nápad. Už mám hotovo a myslím, že se po pomazánce jen zapráší. Voní krásně a chutná ještě lépe.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den