Šneci z listového těsta

Vhodné pro:
Vegetarian
Vegan (nepotírat vejcem, ale směsí oleje a kurkumy)
Intolerance laktózy

Tip na silvestrovské, narozeninové či jiné pohoštění :-). Já tyto šneky připravila na silvestrovské pohoštění mezi normálně se stravující přátele a sklidily velký úspěch.

Na šneky budete potřebovat:
1 bal. listového těsta (já použila bezlepkovou verzi, veganská se dají koupit, např. v lýdlu)
1 domácí vejce (nebo ve vegan verzi: 2 lžíce oleje s kurkumou)
2 lžíce semínek

1 bal. ROBI plátků
1 cibule
3 lžíce sterilované kukuřice
rostlinný olej
100 ml BIO kečupu
1 lžička oblíbeného koření (já použila TOTO koření na ryby)
sůl

Na oleji opečte cibulku, jakmile bude zlatavá, tak přidejte nahrubo nastrouhané robi plátky, kukuřici, okořeňte a opékejte asi 5 minut, poté přidejte kečup a chvíli prohřívejte.
Nyní si na pomoučněném válu vyválejte listové těsto, potřete směsí a srolujte. Závin potřete rozšlehaným vejcem (nebo ve vegan verzi smíchanými 2 lžíci oleje s půl lžičkou kurkumy) a posypte semínky (použila jsem mix slunečnicových, dýňových a chia) a pečte při 180°C dozlatova (zhruba 20 minut).

Po upečení nechte závin vychladnout a poté jej rozkrájejte. Dobrou chuť!

V tomto receptu jsem testovala toto koření na ryby, které mne velice překvapilo svou delikátní chutí. Směs mi připomněla chuť jídla, kterou jsem ochutnala při dovolené na Mauriciu.
Směs obsahuje: sůl, pepř, červenou papriku, kmín, petržel, hřebíček, česnek, muškátový květ, skořice, hořčičné semínko.

Komentáře

  1. Bezlepkové listové těsto se dá také někde sehnat nebo jste si ho připravila sama? Moc děkuji za informaci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. bezlepkové listové těsto jsem koupila... v Brně, ve zdravé výživě na lidické, kde jej mají běžně...
      :-) Hezký večer

      Vymazat
  2. Moc děkuji za skvělý recept. Robi plátky jsem nikde nesehnala, takže jsem nahradila nastrouhaným uzeným tofu a tempehem a je to opravdu výborné. Doporučujii. Známí (masojedlíci) přirovnávali chutí k plněným uzeným knedlíkům. Vůbec netypovali, že tam žádné maso není.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky