Makové muffiny

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Intolerance laktózy


Tento recept vznikl zcela náhodou. Čtvrtek večer a já jsem chtěla manželovi, který se v pátek vrací domů, upéci nějaké dobré veganské muffiny, které miluje a já mu je už dlouho nepekla.
Když do googlu zadáte "vegan muffiny" najdete spousty receptů, které jsou ale převážně z banánů, které já nejím. Proto jsem oprášila svůj klasický recept na makovec, který jsem poveganštila. Výsledek, jak se můžete přesvědčit sami, stojí za to!

Suroviny:
1 hrnek tmavého třtinového cukru
2 hrnky rýžovo-mandlového mléka
3 hrnky kamutové mouky
1 hrnek máku
1 lžíce chia semínek
1 hrnek oleje
1 prášek do pečiva bez fosfátů

Postup je jednoduchý, nejprve nasypte chia semínka do mléka a nechte 20 minut nabobtnávat a poté se vše smíchá, nalije do formiček na muffiny a upeče. :-) Péct při 180°C asi 20 minut.

Z jedné dávky je zhruba 25 muffinů - záleží na velikosti formiček.

Doporučuji servírovat s malinovou marmeládou. :-)


Komentáře

  1. Děkuji, konečně recept na makovec, který moc chutná celé rodince. Jana

    OdpovědětVymazat
  2. Upekla jsem je s malou obměnou - mouku jsem použila ječnou a pohankovou, místo mléka dala vodu, mak namletý a právě jsem jeden muffinek ochutnala a úžasný!!! Muffiny jsou jemné, připomíná mi to piškotové těsto. Moc díky za recept.

    OdpovědětVymazat
  3. Zkusila jsem muffinky upect jako rychlou variantu neceho sladkeho. "Bohuzel" detem chutnaly tak moc ze ja jsem stihla snist jen 2:-) Byly opravdu vyborne! Nemela jsem tedy vse co je v receptu a pouzila sojove mleko a sesypala mouky ze zbytku:-) ale byly vynikajici! Moc dekuji za bezva stranky plne inspirace! Martina

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky