Božské vánoční pečené brambory

Vhodné pro:
Vegetarian
Vegan
Bezlepkové
Intolerance laktózy

Dneska mám pro Vás jeden výborný recept. Někdo by si mohl říct, že jsou to "jenom" brambory, ale v momentě, kdy ochutnáte ihned slůvko "jenom" zavrhnete. Toto jsou nejlepší pečené brambory, které jsem objevila před třemi lety ve vánočních dílech Jamieho Olivera. Ta chuť Vás naprosto dostane. Dříve jsem je připravovala s máslem (přesně podle J. Olivera a jeho receptu), nyní připravujeme veganskou verzi o olivovým olejem. Je na Vás, jakou zvolíte formu Vy, ale každopádně se budete oblizovat až za ušima. Jdete do toho?

Suroviny (1 porce):

4 - 5 brambor
olivový olej
sůl
pepř
šalvěj
1 mandarinka
3 stroužky česneku

Postup je trošku zdlouhavější, ale věřte, že výsledek za to opravdu stojí. Předem upozorňuji, že doba potřebná pro zhotovení této přílohy jsou zhruba 2 hodniy.
Tak jdeme do toho?

Brambory oloupejte a nakrájejte na poloviny. Je důležité, aby všechny kousky byly zhruba stejně velké. Poté brambory důkladně propláchněte, aby se co nejvíce zbavily škrobu a dejte do osolené studené vody vařit. Jakmile voda začne bublat, stopněte si 10 minut. Brambory sceďte a v hrnci s pokličkou pořádně protřepte.
Rozehřejte si troubu zhruba na 180°C.
Na dno pekáče dejte olivový olej (je potřeba opravdu trošku větší vrstva, nešetřit) a na něj vysypte brambory.
Takto připravené brambory pečte zhruba 30 minut.
Mezitím si připravte "zálivku", Do misky dejte šalvěj, stroužky neloupaného česneku (pouze odřízněte spodky), olivový olej, kůru z 1 mandarinky, sůl a pepř. Oleje dejte tolik, aby se směs obalila a následně při pečení nespálila.
Po 30ti minutách vytáhněte pečené brambory z trouby. Troubu nevypínejte, brambůrky půjdou v zápětí zpět se dopéci. Nyní si vezměte šťouchadlo na brambory a každou bramboru zvlášť lehce přimáčkněte. Dejte si tu práci, opravdu to stojí za to. Výsledkem vám bude obrovské množství křupavé krustičky a přitom vnitřek brambor zůstane máslový.
Pomačkané brambory polijte připravenou zálivkou a dejte na posledních 30 minut dopéct. Troubu hlídejte. Hotovo je ve chvíli, kdy jsou brambory krásně zlatavé.
Servírujte ihned.

brambůrky se výborně hodí jako příloha, ale my si je doma dopřáváme jen tak, jako hlavní chod s okurkovým salátem a sojanézou :-).

Dobrou chuť!


P.S. - Množství jsem psala na jednu porci, ale pečte toho vždy více... Kdybyste pekli jen tuto jednu porci, tak dobu pečení zkraťte. Já vždy peču alespoň z kila brambor. Až ochutnáte, pochopíte proč.

Tip: Pokud nejste ani vegani a ani nemáte problém s mléčnými výrobky, použijte na vymazání plechu místo olivového oleje máslo :-).

Komentáře

  1. To zní úplně dokonale! Nikdy by mě to asi nenapadlo a ráda je zkusím! Zrovna dneska brambory mám, ač na jiný způsob :-)
    A k tomu slůvku jenom - ať říká kdo chce, ale já si obrovsky pochutnávám právě "jenom" na samotných bramborách, klidně se solí, kořením apod.:) Takže pro mě to "jenom" brambory nejsou nikdy:)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky