Patizonová "ufo" polévka

Vhodné pro:
Vegetarian
Vegan
Intolerance laktózy 
Bezlepkové

Znáte patizon? Ano, to je ta divná bílá zelenina, která vypadá jako létající talíř :-). Já jej dlouhá léta znala jen v podobě smažených "řízků" (a je takhle výtečný) a až letos jsem se rozhodla dát ji šanci i v jiných receptech, protože je výtečný (něco mezi cuketou a kedlubnou, řekla bych...). Překvapivě na internetu (jak je tam všeho plno) mnoho receptů s patizonem není, ale celkem častá je patizonová polévka, tak jsem se rozhodla vyzkoušet ji.

Suroviny:
1 patizon
2 stroužky česneku
1 cibule
tymián
600 ml zeleninového vývaru (používám tento sypký)
150 ml rostlinné smetany
pepř
sůl
muškátový oříšek
rostlinný olej
miso pasta na dochucení (nemusí být, ale skvěle to dochutí a navíc přidáte spousty minerálů a živin... více o misu v samostatném článku již brzy :-) )

Na oleji orestujte pokrájenou cibulku a přidejte oloupaný a na kostky nakrájený patizon a česnek. Chvíli opíkejte a poté zalijte vývarem. Vařte do změknutí zeleniny. Poté rozmixujte ponorným mixérem a přidejte tymián, pepř, muškátový oříšek, smetanu a popřípadně sůl (s ní opatrně, protože miso, které budete podávat před servírováním je rovněž slané). Krátce povařte a  můžete podávat. Do každé porce přimíchejte lžičku misa a promíchejte. Servírujte s opečeným pečivem nebo opraženými semínky. Dobrou chuť!

Krásné léto!
Go veg!

Komentáře

  1. Já nikdy patizon nejedla, ale zrovna včera mi babička donesla dva krásné patizony, takže jsem si řekla, že musím najít nějaký recept. Otevřu blogger a vyskočí na mě tvůj recept :D Dobře načasovaný :) Určitě vyzkouším :) A těším se moc na článek o miso. Nejdříve jsem miso používala jen do miso polévky, ale v poslední době jsem to začala přidávat skoro do všech polévek (i omáček), protože to krásně obohatí pokrm :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krásný den, doufám, že vám bude polévka chutnat, mně chutná moc :-). A z druhého patizonu doporučuji udělat jej v trojobale... já obaluji v celozrnné mouce, pak v těstíčku z hrašky pikant a následně v kukuřičné strouhance... Mňam, je to opravdu luxusní záležitost... A k tomu misu - je to taková superpotravina, že? Taky jsem začínala jen u miso polévky a nyní s nim dochucuji skoro všechny polévky, dodá tomu výbornou chuť :-)

      Vymazat
    2. Tak jsem právě dojedla polévku a je skvělá! :)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky