Datlové čtverečky alá Margot

Vhodné pro:
Vegetarian
Vegan
Intolerance laktózy
Bezlepkové
Bez vajec
Bez mléka
ABKM
Bez cukru
Bez palmového oleje

Zdravější Margot tyčinka

Máte rádi kombinaci kokosu a čokolády? Pokud ano, tak tenhle dezert si zamilujete stejně jako já. Trochu jsem si hrála s receptem (který tu visí už od 2016) a vyladila ho k dokonalosti. Chutí mi velmi připomíná tyčinku Margot (ale je fakt, že jsem ji naposledy měla před 7, 8 lety... Tak kdo ví :-)

Suroviny

1 hrnek bezlepkových ovesných vloček (nebo jiných bezlepkových)
1/2 hrnku kokosu
1 hrnek datlí
1 hrnek vlašských ořechů
1/2 hrnku slunečnicových semínek
1 lžička rumu nebo rumového aroma (pro větší autentičnost tyčinky Margot, ale lze vynechat)

Na polevu

50 g vysokoprocentní čokolády
1 lžička rostlinného oleje (kokosový, já použila řepkový)
goji a sezam na posypání

Postup

Z vloček, kokosu, datlí, ořechů, semínek a rumu umixujte hutné těsto. Těsto napěchujte do formy vyložené pečícím papírem (mám formu 20 x 30 cm). Těsto by mělo být tak 1 cm vysoké.
V rendlíku rozehřejte čokoládu s olejem a rozetřete ji na těsto. Posypte goji a sezamem a nechte zatuhnout.
Následně nakrájejte na kostky a dopřejte si je ke svačině. Výsledkem vám bude energetická a zdravá pochoutka, kterou si zamilujete.
Dobrou chuť!

Poznámka

Čtenářka Lucie mě upozornila, že se jí čtverečky rozpadaly. Ráda bych podotkla, že pokud nemáte super výkonný mixér jako já, tak se vám asi nepodaří hmotu rozmixovat tak, jako mě (oříšky a semínka mi během chvíle pustí tuk a stane se z nich máslo) a proto Vám dám radu :-). V případě, že tedy nemáte lepší mixér, tak buď oříšky a semínka předem namočte nebo do směsi přidejte trošku vody. Výsledná směs by měla být tuhá, ale držet při sobě, rozhodně by se neměla sypat :-). A pokud byste měli zájem o informacích o mém mixéru, tak si je můžete přečíst v recenzi ZDE.

Komentáře

  1. Výborný recept, určite vyskúšam! :) a ak sa môžem opýtať aký mixér používaš? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krásný den, používám Optimum 9400 http://zdravejist.blogspot.cz/2016/03/optimum-9400-recenze.html

      Vymazat
  2. Jako margotka? To musím zkusit! :D

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Lenko, uz dlho ta sledujem a varim podla tvojho blogu a vzdy sa mi podarilo vsetko krasne ale v sobotu som robila Datlove ctverecky na oslavu a aj ked som suroviny dlho mlela a fakt poctivo silno napechovala do formy a celu noc bol v chladnicke tak sa mi rozpadal :-( tak ma napadlo, ci si mandle alebo datle nemala dopredu namocene? Chutovo to bolo inak samozrejme luxusne, skutocne raw Margotka ....:-) Lucia

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Luci, moc mě mrzí, že se ti čtverečky nepovedly a rozpadaly. Já je dělala už několikrát, takže ty poměry mám vyzkoušené, ale je fakt, že mám výkonný mixér, který mi z ořechů a semínek udělá mixováním až skoro máslo, pustí hodně tuku a tím to může být. Každopádně díky za upozornění, připíšu to do receptu. Řešila bych to asi jak píšeš, buď namočit datle/oříšky/semínka dopředu anebo prostě přidat trošku vody ;-). Krásný den

      Vymazat
  4. Urcite to budem skusat dalej lebo chut to bola vyborna ;-) len musim doladit tu konzistenciu lebo moj mixer asi vazne nedokazal rozmixovat hmotu tak ako tvoj :-). Dakujem za odpoved a zelam krasny a uspesny tyzden. L

    OdpovědětVymazat
  5. To určitě vyzkouším :)

    http://navrmi.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  6. Chtěla bych se zeptat jestli ty datle jsou sušené?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ano, sušené. když by byly moc suché, dá se přidat kapka vody do mixu :-) ale většinou není třeba

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky