Nutberg - jídlo budoucnosti?

Na stránky Nutbergu jsem narazila náhodou, když jsem hledala více informací o jídle budoucosti. Tak říkám přírodním, výživným jídlům, které obsahují kompletní škálu vitamínů a minerálu v doprovodu s vyváženou energetickou hodnotou.

V minulosti jsem se setkala a ochutnala konkurenční MANU, kterou si koupil švagr, který jezdí kamionem a hledal jídlo, které mu dodá vše potřebné a nebude náročné na přípravu. Tenkrát jsem byla dost zklamaná, protože mi to absolutně nechutnalo a dalo se to vypít jen zakomponované třeba do smoothie, což ale už postrádalo ten požadavek na jídlo nenáročné na přípravu (a nástroje).

No, ale zpět k Nutbergu. Oslnilo mě složení. V první řadě jde o produkt 100% veganský. Není v něm vůbec nic chemického, prostě jen přírodní, sušené věci. Jeden sáček obsahuje oves, mandle, vlašáky, kokos, jáhly, rýže, lískové ořechy, dýňová semínka, rýžový, hrachový a konopný protein, mrkev, chia semínka, kopřivu, kiwi, banán, lahůdkové droždí a camu camu. Jedna porce obsahuje 29 g bílkovin (což je pro mě více jak polovina denní dávky), 43 g sacharidů a 25 g zdravých tuků.
Kdyby vás zajímalo přesné složení, přikládám i fotku zastoupení vitamínů a minerálů. :-)

A k tomu všemu slibují oříškovou chuť. S velkým očekáváním jsem čekala na balíček.
Když dorazil, tak jsem musela ihned jednu porci (místo oběda) vyzkoušet. Po otevření mi popravdě Nutberg moc nevoněl, přišlo mi to trošku jako sušený zeleninový bujon, ale jakmile jsem směs zalila vodou a rozmíchala, vůně se změnila do oříškova a překvapila mě chuť, která byla opravdu dobrá, lehce oříšková. Velké plus dávám za to, že každý sáček je doplněn malým sáčkem s třtinovým cukrem a tak je jen na vás, zda si nápoj osladíte nebo jej vypijete tak, jak je. Poprvé jsem směs zkusila i s cukrem a i přesto mi směs nepřišla přeslazená, naopak, všechny chutě byly dobře vyvážené, chuťově Nutberg hodně připomíná domácí smoothie, které si dělám z rostlinného mléka, semínek, oříšků a nějakého ovoce.
Nutberg zaujal i našeho pejska.
Nyní k samotné výživnosti a testování :-).
Nutberg jsem si dávala 1 x denně, nejčastěji místo obědu či večeře. Na začátek bych podotkla, že kojím a sním toho opravdu hodně. A do toho běhám. Chtěla jsem vyzkoušet, jak moc mě Nutberg zasytí.

Moje poznatky:
1. vydatná snídaně v 8 hodin (kaše s ořechy, ovocem), následoval po hodině a půl běh 15 km (cca 90 minut), po doběhu jsem si dala Nutberg a další "normální" jídlo následovalo až v 14 hodin, tudíž 3 hodiny po konzumaci Nutbergu, 6 hodin od posledního "normálního" jídla. A to jsem si dala jen ovoce a poté jsem až večeřela v 17 hodin. Tudíž opravdu plnohodnotně nahradil jídlo a hojně zasytil. Normálně ještě dopoledne svačím, ale když jdu běhat, tak si dám větší snídani a pak rovnou obědvám nebo si zobnu něco při běhu (datli, raw tyčinku,...). --> Po tréninku Nutberg uspěl na jedničku :-).

2. Nutberg jsem si vzala s sebou do Brna, kdy jsme jeli se Stellinkou na nákupy a bylo před námi 6 hodin na cestách. Většinou to řeším RAW tyčinkami, ovocem nebo obědem ve Forkys :-) a kávičkou v Charakteru, ale chtěla jsem vyzkoušet něco jiného. Ráno jsem se opět nasnídala, na svačinu si dala ovoce a následně na oběd jsem si rozmíchala Nutberg (měla jsem ho nasypaný v láhvi a jen jsem jej dolila vodou, protřepala a vypila :-) ). Opět jsem byla překvapená, že jsem neměla hlad a akorát jsem si po 3 hodinách dala trošku ovoce a pak jsem až doma večeřela. Takže jsem ušetřila za oběd :-) a cítila jsem se sytá, ale zároveň i lehká.

3. Nutberg jsem si rovněž vzala na cestu do Prahy ke kamarádce. Ocenili jsme s manželem oba dva tuto rychlovku, kterou jsme si snědli na benzínce u D1 a vzpomínali jsme, jak jsme kdysi stejné situace řešily sýrovýma bagetama. Mnohem lepší varianta za stejné peníze. :-)

4. Nutberg byl s náma i na výšlapu a i tady jsem ocenila zejména skladnost a to, že nic neváží a nemusím tahat žádné krabičky, nic. Ono, kdo má dítě, tak ví, že stačí v Manduce nést dítě (a plno dalších zbytečností, bez kterých to prostě nejde. Ano, třeba bez oblíbené plyšové hračky :D nebo knížečky s Krtečkem.  A pitíčko, jídlo pro dítě, plíny, náhradní oblečení, teplejší oblečení, vlhčené ubrousky,... ). Lepší než suché toasty nebo chleba a paštika :-).

5. Můj manžel jezdí minimálně 1x týdně služebně na Slovensko a nechce s sebou obědy, protože si to často nemá kde ohřát a má strach, aby se to nezkazilo v autě. Tak mu chystám jen svačiny a stavuje se většinou někde na oběd. Protentokrát jsem mu přichystala Nutberg, aby jej vyzkoušel a byl spokojený.

Na záver přidám tip. Nutberg je výborný samotný, ale rovněž je skvělý i s rostlinným mlékem nebo s čerstvým ovocem. Připravit se dá i s menším množstvím tekutiny a sníst jej jako kaši - nazdobenou třeba ovocem :-).

Osobně v Nutbergu vidím velký potenciál. Idální na cesty, ale i na dny, kdy nestíháte vařit a potřebujete výživné jídlo. Za sebe můžu vřele doporučit.A navíc podporujete český výrobek :-).
Zkoušeli jste už Nutberg nebo jiné podobné jídlo? Jaké? A jak vám chutnalo?

Více informací o Nutbergu najdete ZDE.

Přeji krásný den

Komentáře

  1. Podobne vypada cesky Anapur
    http://www.anapur.eu/cs/

    OdpovědětVymazat
  2. Na něco podobného jsem se už dívala (mojemana.cz) a musím uznat, že tento typ nápojů vypadá velmi zajímavě. Jsem zvědavá jak se budou vyvíjet do budoucna, ale potenciál podle mě určitě mají :)

    OdpovědětVymazat
  3. Nakoupila jsem si na vyzkoušení Anapur i Manu 3, ta chutná jako tekutá ovesná kaše, což mi chutná. Anapur má v sobě víc hrubších kousků a je trochu zeleně smrdutější, víc do těch "kopřiv", ale taky mi nevadí. Nutberg se chystám objednat, ať mám na střídačku, jednotlivé sáčky budou praktické na cesty. Jím za den akorát 1 "normální" oběd nebo večeři a nějaké ovo-zel k svačinám, jinak jsem teď 14 dní jen na "koktejlech". Příjemná nasycenost, žádné zažívací ani vylučovací problémy, únava a pobolívání kloubů je pryč, kalhoty mi začínají být volnější, takže spokojenost.

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj, minulý týden jsem narazila na dalsi alternatuvu a to DIY soylent na stánkách www.soylent.cz Složení vypada dobře a cena je take velmi přijatelná. Zkoušela jsem Anapur ale ten je moc drahý a moc mi nechutná.

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Leničko
    Právě dnes jsem zkoušela Nutraberg. Jsem zvyklá na MANU, která se pro mě stala součástí života od doby co jsem vegetarián. Prošlapala jsem s ní Albánské hory :)
    Nutraberg jsem chtěla zkusit z důvodu že od doby co MANU "vylepšili" na smetanovější konzistenci už mě tolik nezasytí jako dřív.
    Bohužel ale na chuť Nutrabergu si nedokážu zvyknout. Ještě snesu pokud si dám jen poloviční porci prášku na stejné množství vody, nicméně to mi zase nenahradí jedno celé jídlo :D Je zajímavé jak má každý člověk opravdu rozdílné chutě. Mě konkrétně MANA chuťově sedí velmi :)
    Plus nutrabergu je, jeho bezlepkovost. Schovám jej tedy na tůry pro přítele, který je celiak a MANU nesmí :) Akorát mu budu muset trochu vytunit chuť :D Nezkoušela jsi osladit třeba nějakým sirupem? :)

    OdpovědětVymazat
  6. Já už těchto koktejlů vyzkoušela povícero, a potvrzuju, že Nutberg je bezkonkurenčně nejnepoživatelnější. Škrábe v krku jak piliny a míchám ho napůl s ostatními, abych ho vůbec nějak spotřebovala.. DIY Soylent taky nic moc, nahořkle otrubová chuť.. Mana chuťově stále vede, a pak celkem ujde Anapur. Ale vzhledem k tomu, že než člověk spotřebuje várku, mezitím změní recepturu, může to být teď už jinak..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto souhlasim. Snesu toho hodne ale nutberg proste nedam. Pri pokusu vraceni zbitku baleni bylo vraceni zamitnuto. Takze kdo hodla koupit nutberg nejdriv otestujte aby jste jen nevyhodily penize.

      Vymazat
    2. Zdravíme z Nutbergu, objevili jsme tyto komentáře a rádi bychom na ně zaregovali.

      Anonymní komentář č. 1 - Mrzí nás, že vám Nutberg nechutnal. Nemůžeme se trefit do vkusu každému, ale věřte, že se o to pilně snažíme! Chuť je pro nás stejně důležitá jako výživové hodnoty, a proto jsme v uplynulých měsících od podlahy změnili recepturu - Nutberg po této rekonstrukci chutná výrazně jinak a má jemnější konzistenci. Od začátku je jedním z našich cílů ukázat, že vysoká výživová hodnota a příjemná chuť nejsou v rozporu.

      Anonymní komentář č. 2 - Pokud vám Nutberg nevyhovoval, jsme vždy na příjmu a otevřeni jakýmkoliv připomínkám. Zákazníkům se snažíme vyjít vstříc a nejsme si vědomi toho, že bychom vaši žádost přijali, ba dokonce zamítli. Budeme rádi, pokud nám o sobě dáte e-mailem vědět.

      Vymazat
  7. Už je jich tu v ČR více, patří mezi ně také www.shakefood.com. Není založen na sojovém proteinu, má mnoho příchutí (z toho dvě nejsou doslazovány) a hlavně si ho mohu objednat i po jednom balení.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky