Pohankový makový závin

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Bezlepkové
Intolerance laktózy
ABKM
RAW
Bez cukru
Bez palmového oleje
Bez sóji

Nepečený závin z pohanky aneb doplňte rutin chutně

Minulý týden jsem přidávala recept na klasický kynutý makový závin a dnes mám pro vás něco nepečeného, ba dokonce RAW :-). V jedné brněnské kavárně jsem nedávno ochutnala RAW makový závin a protože mi tak moc chutnal, rozhodla jsem se, že si jej připravím doma. Suroviny jsem volila podle paměti a chuti. Netuším, co bylo v originálním kousku, ale v mém najdete pohanku, datle, mák a povidla. :-)


Suroviny

Těsto

1 hrnek pohanky lámanky
2 lžíce lněného semínka
špetka soli
1/4 hrnku datlí
vody tolik, aby vzniklo nelepivé, tvárné a nedrolivé těsto (já dala zhruba 1/2 hrnku)

Náplň

1 hrnek povidel
1 a 1/2 hrnku mletého máku
1/4 lžičky skořice

Postup

Pohanku a lněné semínko se solí nejprve rozmixujte na mouku v mixéru a nasypte do mísy, poté rozmixujte datle s troškou vody na kaši a vlijte k pohance. 

Postupně vypracovávejte těsto a případně přidávejte vodu. Hotové těsto rozválejte mezi dvěma pečícími papíry na obdélník zhruba 20 x 40 cm.

Na rozválené těsto navršte náplň smíchanou z máku, povidel a skořice. Rozetřete ji rovnoměrně na celý čtverec a zarolujte. Dělejte to opatrně, ale za pomocí pečících papírů to půjde.

Hotovou roládu potřete vodou a dejte přes noc do ledničky rozležet. Druhý den opatrně krájejte ostrým nožem a dobrou chuť!


Komentáře

Oblíbené příspěvky