Zapečené těstoviny se zeleninou

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Intolerance laktózy
Bez palmového oleje
Bezlepkové

V sobotu jsem byla na kurzu zdravého vaření, který pořádali manželé Škvařilovi, autoři Hrašky, kterou miluju a jelikož jsem dostala i kuchařku s pár recepty, rozhodla jsem se, že je musím vyzkoušet. A navíc jsme si jako účastníci kurzu mohli koupit hrašku v kilovém balení za 100 Kč! No nekupte to, když normálně toto balení stojí 130 - 160 Kč. Vzala jsem si vanilkovou a pikantní do zásoby :-).
Jako první jsem zkusila zapečené těstoviny, zajímal mě bešamel z hrašky a musím říct, že jde o opravdovou pochoutku. Už se nejspíš nehodlám vracet ke klasickému bešamelu a budu jej zkoušet i do lasagní. Mňam.

Suroviny:

300 g rýžových těstovin
500 g zeleniny (dala jsem kysané zelí, rajče, papriku, cibuli)
1/2 tofu natural
1/2 lžičky mahá koření (směs českého kmínu, koriandru a hořčičného semínka)

bešamel z hrašky:
5 lžic řepkového oleje
125 g hrašky na zahušťování
750 ml rostlinného mléka
sůl
muškátový oříšek

Nejprve si připravte bešamel. Všechny ingredience na něj rozmíchejte v hrnci metličkou tak, abyste neměli hrudky a za stálého míchání přiveďte k varu. Vařte na mírném plameni za občasného míchání asi 20 minut. Výsledná chuť by neměla být cítit po hrachu.

Mezitím si uvařte i těstoviny al dente. Nesmí být rozvařené, protože ještě půjdou do trouby.
Troubu dejte předehřát na 180°C.

Ve velké míse promíchejte nakrájenou zeleninu, tofu a mahá koření. Přidejte těstoviny a bešamel. Vše pořádně promíchejte a případně dosolte a dopepřete.

Dejte zapéct na 20 minut do trouby.

Před podáváním nechte těstoviny odpočinout, budou se lépe krájet.

Zapečené těstoviny jsou skvělé i druhý den. Doporučuji servírovat s čerstvou zeleninou.

Komentáře

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky