Lahodně s Ellou a přáteli

Lahodně s Ellou a přáteli je v pořadí již třetí kniha od Elly Mills, která se mi dostala do rukou a dnes mám pro vás recenzi. Kniha vyšla v nakladatelství Dobrovský a já tímto děkuji za poskytnutí recenzního výtisku. Knihu si můžete zakoupit třeba ZDE nebo v každém knihkupectví.

Když porovnám všechny tři výtisky (kromě Lahodně s Ellou Džusy a smoothie pro každý den, které mě neoslovilo a nemám ji), tak se mi poslední kniha od Elly líbí nejvíce.
Z hlediska grafického a designového zpracování, tak jde o věrnou kopii předešlích publikací, ale obsahově mi přijde daleko lepší. Ať už jde o výběr receptů, které mi přijdou ucelenější, jednodušší, nepřeplácané, tak i v tom, že z knihy dýchá přátelská atmosféra a člověk úplně touží po pozvání na piknik, brunch či večeři od Elly.


Kniha je rozdělena do šesti kapitol: Rána, Lehké a snadné, Hostiny, Přílohy, Večírky a Dezerty.
První kapitola Rána je věnována mým nejoblíbenějším jídlům dne a to snídaním a brunchům, které dokáží i z deštivého rána vykouzlit úžasný start dne. Osobně jsem snídaně a brunche připravovala zatím jen pro svou rodinu, ale ráda bych je připravovala častěji i pro své přátelé. Dobrá motivace ke změně, co říkáte?
Kapitola má ještě podkapitoly, které se zaměřují na jídla ideální na zabalení s sebou, na rychlé snídaně, tipy na sladké a slané brunche a velice poutavý tip na novou verzi anglické snídaně tvořené z míchaného tofu, tymiánových žampionů a pečených česnekových rajčat. Mňaaaam

Kapitola Lehké a snadné obsahuje autorčiny nejčastěji připravované pokrmy, které jsou rychlé, výživné a zdravé. Můžete si podle ní připravit rychlé občerstvení nečekané návštěvy, která dorazí po vašem návratu z práce, dobroty na výlet, do práce pro kolegy či na piknik a spousty dalšího. Já jako milovnice brambor musím vyzdvihnout pikantní bramborové placky s česnekovo-rajčatovou omáčkou spolu s fazolovými lusky na rajčatech.

Zajisté se vám bude líbit třetí kapitola věnovaná dlouhým, poklidným večeřím. Jen se teda vsadím, že raději budete chtít být na takovou hostinu mezi pozvanými hosty, než jako hostitel. Koho by bavilo umývat hory špinavého nádobí, mám pravdu?
Kapitola je doplněna krásnými fotografiemi přímo z "míst činu" a Ella nás tak vzala nakouknout mezi své přátelé. Atmosféra dýchající z fotek je úchvatná.

Další kapitola je věnována přílohám, které mě ničím nezaujaly. Neříkám, že zde nenajdete spousty tipů, ale já ráda dělám přílohy podle nálady a aktuálního stavu ledničky, spížky a sezóny, tak mě tyto recepty přijdou příliš svazující, ale jako inspirace, proč ne. Zaujal mě akorát teplý marocký salát z květákové rýže, který jako milovnice arabských jídel a květáku, musím vyzkoušet.

Poté, co nedávno slavil táta šedesáté narozeniny a já připravovala většinu pohoštění, oceňuji velice kapitolu věnovanou večírkům, kde najdete kompletní nabídku jídel vhodných na takovéto večerní párty. Od chuťovek přes alkoholické i nealkoholické koktejly přes tipy na odpolední pohoětění. Mimochodem připravte na večírek domácí chipsy z červené řepy a batátů a všichni vám utrhají ruce, protože brambůrky jsou sice fajn, ale pořád dokola jen a jen ty stejné chutě. Když ale přijdete s jiným typem, zaujmete nejednoho přítele. Jo a pokud milujete babaganuš, tak MUSÍTE zkusit Ellin recept na uzený!!! babaganuš, který je nejúžasnější! (Anebo smíchejte babaganuš s hummusem a zalijte olejem a zasypte olivami a petrželko/koriandrem, tak jak jsem to ochutnala na posledním veganském pikniku.... Ooooch. Mňam).

Poslední kapitola je zacílena na dezerty a je to teda slast pro oči. U Elly jsem si ale zvykla, že dezerty má sice krásné, ale nákladné a příliš exotické. (Například jeden menší dort z předchozího dílu mě vyšel na nějakých 700 Kč, což zajisté není něco, co by si člověk dělal každou neděli ke kávě.) Očekávala jsem tedy recepty v podobném duchu. Překvapilo mě, že Ella ubrala na drahých surovinách (i když i zde najdete dorty za 500 Kč, zvlášť při dnešní ceně mandlí :-D) a na náročnosti. Můj obdiv si získal recept na krém do dortu z arašídového másla a kešu ořechů, který na rozdíl od jiných rostlinných krémů nevyjde zas tak draho a je originální, rychlý a šíleně dobrý. Tenhle dort musím připravit jedné mé kamarádce k narozeninám, ale pssst :-). Ať je to překvapení.

Knihu doporučuji, pokud se vám líbily první dva díly, tak tenhle se vám bude líbit určitě. Pokud nevlastníte žádnou Ellinu kuchařku a chcete si zakoupit jednu jedinou, kupte tuto. Je inspirativní a rozhodně není nudná. Neříkám, že podle ní budete vařit každý den, ale každý recept, který vyzkoušíte vás zaujme.

Hodnocení: 9* z 10*

P.S. - Ještě tu mám dvě knihy k recenzi a pak si dám oraz a připravím zas spoustu dobrých, letních receptů ;-).

Přeji krásné prázdniny.


Komentáře

  1. Právě jsem náhodně narazila na váš blog a jsem velmi mile překvapena. Jsem veganem teprve chvíli a potřebovala jsem inspiraci a rady. Moc vám děkuji.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky