Borůvkový kynutý koláč

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Intolerance laktózy
Bez palmového oleje

V sobotu jsem dostala od mamky litr borůvek a taťka minulý týden mluvil o tom, že by si letos dal aspoň jednou kynutý táč s borůvkama a drobenkou. A jelikož se po 14 dnech vrátil z nemocnice a dnes (v pondělí) opět odjížděl na 8 týdnů na rehabilitace, tak jsem se rozhodla mu udělat radost a táč upéct.
Přiznám se, že nejraději mám jáhlovou verzi z minulého receptu, klasické kynuté těsto mi už tolik nechutná a proto jsem se pustila do vlastní tvorby a udělala tento stylem pokus omyl. A jelikož můj muž, taťka i tchán prohlásili, že je koláč úžasný, tak jsem se rozhodla o něj podělit i s váma. :-)
Slibuju, že příště bude zas něco slaného :-). Dost bylo sladkých věcí, že?

Vidíte ten talíř? Ten jsem vyráběla, když mi bylo 9.... Dobrý, co? :-D
Suroviny:

2 hrnky mouky (dala jsem 1 hrnek hrubé špaldové a 1 hrnek čirokové)
3/4 hrnku třtinového cukru
1 balíček sušeného droždí Biovegan
3 lžíce oleje
3/4 hrnku vlažného mléka
špetka soli

borůvky

drobenka (2 lžíce kukuřičné polohrubé mouky, 2 lžíce ovesných vloček, 1 lžíce kokosu, 2 lžíce třtinového cukru, 3 lžíce oleje)

Nejprve si ze surovin na těsto umíchejte směs. Podotýkám, že výsledek není nelepivý, je to něco mezi třeným těstem a kynutým. Nenechává se kynout, nic. Rovnou nalijete do vymazané a vysypané dortové formy (o průměru 26 cm), posypete borůvkami a drobenkou.

Až nyní si dejte předehřívat troubu.

Jakmile bude teplota trouby 180°C, dejte koláč péct. Pečte zhruba 35 - 45 minut dozlatova.

Doporučuji nechat zcela vychladnout a až poté rozkrájet.

Servírujte jen tak anebo třeba s kopečkem vanilkové zmrzliny.

Dobrou chuť!

Komentáře

  1. MM, mňam. Už jsem od tebe vyzkoušela několik receptů a všechny byly výborné. Tohle určitě nebude výjimka!

    Corculum | Stepanka_T

    OdpovědětVymazat
  2. Ten vypadá krásně :) musím koupit borůvky a asi ho zkusím péct.

    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky