Řepové muffiny s krémem z adzuki faozlí

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Intolerance laktózy
Bez sóji
Bez palmového oleje

Začíná listopad, což je takový veganský měsíc. Zapojila jsem se do Veganské výzvy Srdce rozhoduje a jelikož jsem veganem a nekonzumentem masa už delší dobu, rozhodla jsem se, že přispěju k výzvě tím, že po celý listopad budu více aktivní a pokusím se přidat co nejvíce článků, receptů a recenzí. Doufám, že se vám budou příspěvky líbit a vy, kteří koketujete s myšlenkou vyzkoušet rostlinnou stravu, zkuste to třeba právě teď v listopadu spolu s ostatními účastníky Veganské výzvy. Mě jedna taková výzva namotivovala k tomu, abych se následně k neveganské stravě nevrátila.

Začněme něčím sladkým, ale zároveň zdravým a to těmito skvělými čokoládovými muffiny. Mňam.

Suroviny:
Muffiny:

1 a 1/2 hrnku špaldové mouky
1/2 hrnku třtinového cukru (nebo jako já panelly - sušené třtinové šťávy)
50 g hořké čokolády (nasekat)
2 lžíce kakaa
1 malou červenou řepu (nastrouhat najemno)
1/2 hrnku řepkového oleje
3/4 hrnku rýžového mléka
1 lžička kypřícího prášku do pečiva bez fosfátů
1 lžička mleté vanilky

Krém:
1 hrnek uvařených adzuki fazolí
2 lžíce kakaa
1/2 hrnku namočených mandlí
1/2 hrnku datlového sirupu
1/4 lžičky skořice

Nejprve si upečte muffiny. Já to dělám tak, že prvně do mísy nasypu sypké suroviny, pořádně je promíchám a poté postupně přimíchávám tekuté suroviny.  Případně kdyby bylo těsto moc husté, přidejte trošku více rýžového mléka.
Hotové těsto plňte do muffinových košíčků (je to zhruba na 12 kousků) a pečte v předehřáté troubě při 180°C zhruba 25 minut.

Mezitím si připravte krém. Všechny ingredience dejte do výkonného mixéru, přidejte asi 50 ml vody a umixujte krém. Případně přidejte ještě vodu, výsledkem vám musí být hladký, pevný krém.

Vychladlé muffiny ozdobte krémem a kouskem ovoce.

Dobrou chuť.

Za inspiraci děkuji Lucce z webu Lucasinka.cz.

Komentáře

  1. Děkuji za inspiraci Leni. Ten krém musím vyzkoušet :-O zní to exoticky, ale věřím, že to bude výborné :))

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky