čtvrtek 11. ledna 2018

Vápník

Postupně budu představovat vitamíny a minerály, jejich důležitost v těle a jak zajistit dostatek při veganské stravě. Zároveň upozorňuji, že se bude jednat o stručný přehled toho nejdůležitějšího. Podrobné články píšu na toto téma do Vegazínu a budu tudíž přikládat i odkazy na čísla, ve kterých je o daném minerálu či vitamínu psáno.

Začněme vápníkem.

K čemu v těle slouží?
99 % vápníku najdeme v kostech a zubech a díky němu jsou pevné a silné. 1 % vápníku je obasaženo v krevní plasmě, kde pomáhá živinám prostupovat mezi buňkami. Je důležitý pro krevní srážlivost a spolu s hořčíkem zajišťuje správný srdeční svalový tonus.

středa 10. ledna 2018

Zapékaná zelenina

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Intolerance laktózy
Bezlepkové

Dneska jeden chutný a efektivní recept, kterým zaujmete určitě všechny, i konvenčně se stravující. Recept zde mám již déle, ale musela jsem jej stáhnout, protože nebyl veganský. Nyní jsem ho konečně upravila a vyzkoušela ve veganské podobě a musím říct, že je to moc dobré. Samozřejmě v létě z letní zeleniny bude výsledek ještě lepší.

Přeji krásný den

Pokrm před zapečením :-)

čtvrtek 4. ledna 2018

Cibulačka

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Bez lepku (krutony z bezlepkového pečiva)
Intolerance laktózy
Bez vajec
Bez palmového oleje

Naprosto zbožňuji cibulačku, nejraději jsem vždy měla tu pravou francouzskou. Časem jsme si ji doma zveganizovali a upravili a musím říct, že i když tato polévka je velmi levná a prostá co se týče náročnosti surovin, tak je natolik lahodná, že si ji zamilujete. Dnes jsem opět měla pocit, jako by ji manžel uvařil na másle a zjemnil smetanou. A přitom v ní ani máslo, ani smetanu nenajdete.

Suroviny (4 porce):
1 kg cibule