čtvrtek 18. ledna 2018

Vegan jídelníček (dítě 2,5 roku plus kojící maminka)

Tento jídelníček vkládám pro inspiraci, jak se doma stravujeme. Neudávám množství, protože z toho dcerka nesní víc než pár lžiček a z toho si 3x přidá. Spíš to berte jako inspiraci, jaká jídla zařazovat.

Podotýkám, že vařím tak, že jídlo ochucuji hlavně bylinkami nebo nepikantním, nedráždivím kořením. Sůl používám střídmě, přidávám při vaření a používám jen mořskou sůl obohacenou o mořské řasy.

Mimo to doplňujeme B12, přes zimu i vitamín D a dcerka dostává Opti3 (omega 3 olej)

Pondělí:
snídaně: vařená ovesná kaše s rýžovým obohaceným mlékem, lněným semínkem, kuzu (na posilení imunity), maliny, lžíce mussli od Mixit, datlový sirup, konopná semínka

svačina: sušené švestky, domácí čerstvá šťáva z mrkve, pomeranče a jablek


oběd: obědová polévka z mrkve, petržele, červené čočky, rýžových nudlí, kuzu, ochucené miso pastou a vařené s kouskem řasy kombu (nakonec jsme si do polévky natrhali kousek chleba)

svačina 2: ovesné sušenky podle tohoto receptu, sojade jogurt borůvkový (sníme společně jeden dohromady)

večeře: cuketová směs na kváskovém chlebu, kousek tempehu, rajče

Úterý:
snídaně: quinoa, konopné semínko, chia, kokosovo-arašídové máslo, datlový sirup, ostružiny

svačina: banán, konopná semínka, datlový sirup

oběd: rýže, fazole v rajčatové omáčce

svačina 2: čerstvá šťáva z červené řepy, mrkve, jablek

večeře: quinoa, pečená dýně s cibulí a dip z červené čočky, pickles

Středa:
snídaně: vařený loupaný čirok, mleté vlašské ořechy, nastrouhané jablko, rýžový sirup

svačina: jablko s mákem a švestkovým sirupem

oběd: hrachová kaše, špaldové kernoto

svačina 2: čerstvá šťáva z pomeranče a špenátu

večeře: rýžové těstoviny s "bolognese" omáčkou (kořenová zelenina, rajčata, italské bylinky a červená čočka), posypané vegan sýrem

Čtvrtek:
snídaně: špaldová krupičná kaše z obohaceného rýžovéh mléka, konopná semínka, chia semínka, javorový sirup, skořice

svačina: hrušková rolka (je to kupovaná ovocná "kůže" - jen rozmixované hruška, vysušená), sušenky viz pondělí

oběd: domácí svíčková omáčka, robi plátek, domácí knedlík (jáhlovo-špaldový s ovesnýma vločkama a lněným semínkem)

svačina 2: hummus z cizrny, nakrájená zelenina (mrkev, paprika, okurek), pickles

večeře: bezlepkové palačinky z cizrnové mouky opečené na sucho se směsí špenátu a žampionů

Pátek:
snídaně: smoothie z mandlového mléka, špenátu, banánu, ovesných vloček a konopného semínka

svačina: raw lněné krekry s hummusem

oběd: pečený falafel z cizrny, rajče, tzatziky (sojade natural, vymačkaná nastrouhaná okurka, koření na tzatziky), kousek domácí celozrnné housky

svačina 2: 1/2 avokáda, rajče, citronová šťáva, špetka černé soli

večeře: marinovaná červená řepa, posypaná dýňovými semínky, kousek kváskového chleba

Sobota:
snídaně: pohanka s mákem, datlovým sirupem, nektarinkou, sypané opraženým loupaným sezamem

svačina: kakao z mandlového mléka, datlí a kakaa/karobu

oběd: falafel (viz pátek), bramborová kaše zjemněná ovesnou smetanou, pickles

svačina 2: ovesný domácí jogurt s mletým lněným semínkem a lžičkou domácí marmelády

večeře: rýžové nudle s brokoliví, okurkem a řasou wakame (sezamové semínko, místo soli kapka kvalitní sojové omáčky Shoyu)

Neděle:
snídaně: celozrnné lívance s tofu tvarohem a malinami, polité javorovým sirupem, posypané konopnými semínkami

svačina: jablko, pár vlašských ořechů

oběd: šťouchané brambory (1:1 s jáhlami, uvařené s hrstí červené čočky), promíchané s opečenou cibulkou a posypané opečeným zkaramelizovaným jablkem, čer

svačina 2: kousek domácího perníku z kvásku (domácí, bez cukru, špaldová mouka, ořechy, rozinky, semínka)

večeře: cizrna na paprice, rýžové nudle, čerstvá paprika

Plus pár fotek z příprav ;-)








4 komentáře:

  1. Nádherný jídelníček, moc děkuji za inspiraci! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tohle mě utvrzuje v tom, že vegan prostě MÁ co jíst :). Super!

    FIT MADDIE

    OdpovědětVymazat
  3. To je krásná ukázka zdravého jídelníčku, díky za inspiraci.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den