Kynutý meruňkový táč s drobenkou

Vhodné pro:
Vegan
Vegetarian
Intolerance laktózy

Dnes jsem dostala obrovskou chuť na kynutý táč. V dětství jsem tento typ moučníku neměla ráda, protože mamka vždy pekla táč strašně moc vysoký a tak byl výsledek suchý a dusivý. Tento můj dnešní recept vznikl kombinací několika tradičních receptů, které jsem objevila na netu. Jelikož jsem tu měla zbytek okary z výroby sojového mléka, tak jsem koláč "omokřila" okarovým "tvarohem. A jako ovoce padla volba na poslední krabičku meruněk z loňského léta. Výsledek je úžasný! Jen opravdu těsto rozválejte do tenka, ještě nakyne, tak aby výsledek byl stejně dobrý, jako ten můj.

Suroviny (1 menší plech, koláč cca 30 x 30 cm):
těsto:

150 g polohrubé mouky
100 g špaldové mouky
150 ml rostlinného mléka
1/2 sušeného droždí
5 lžic oleje
špetka soli
1 lžička vanilkové esence

"tvaroh":
150 g okary (zbylá drť z výroby sojového mléka) nebo natural tofu
kůra a šťáva z 1 citronu
1 lžička vanilkové esence
1 vanilkový puding (prášek)
sladidlo dle chuti
rostlinné mléko na naředění

ovoce

drobenka:
50 g ovesných vloček
50 g špaldové hrubé mouky
70 g třtinového cukru
50 g rostlinného tuku typu Alsan

Ze surovin na těsto vypracujte nelepivou hroudu a nechejte alespoň hodinu kynout.

Mezitím si rozmixujte okaru s citronovou kůrou a šťávou, esencí, cukrem, pudingovým práškem a troškou mléka. Výsledná konzistence by měla být hustá asi jako puding.

A připravte drobenku - rozpuštěný tuk promíchejte s moukou, ovesnými vločkami a cukrem.

Po vykynutí vyválejte těsto na pomoučněném vále na tenkou placku, kterou přemístěte na pečícím papírem vyložený plech. Potřete "tvarohem", poklaďte ovocem (já použila mražené meruňky) a hojně posypte drobenkou. Nechte půl hodiny kynout.

Poté pečte v předehřáté troubě při 180°C zhruba 30 minut.

Dobrou chuť!

Komentáře

Oblíbené příspěvky