Lahodně s Ellou - recenze

Normálně jsem se zamilovala. Objevila jsem novou kuchařku, která je přesně taková, jakou bych si i já jednou přála vydat. Kuchařku "Lahodně s Ellou" napsala neuvěřitelná foodblogerka Ella Woodward, kterou zajisté mnozí znáte z blogu Deliciously Ella. A pokud neznáte, tak jednoznačně doporučuji tento blog přidat k oblíbeným! Zvlášť pokud milujete jídlo, své zdraví a čerstvé, chutné suroviny.
Za recenzní výtisk děkuji knihkupectví Knihy Dobrovský, kde si tento báječný kuchařský bestseller můžete zakoupit.

Foodblogerka Ella ještě před čtyřmi lety patřila k fanatikům a milovníkům nezdravého stravování a sama přiznává, že byla doslova závislá na cukru a ještě v prvním ročníku na vysoké škole se živila "v podstatě jen sušenkovou zmrzlinou od Ben and Jerry´s, tunami čokolády a spoustou kyselých žížalek".
Svoje stravovací návyky byla nucena změnit teprve tehdy, kdy onemocněla vzácnou chorobou - Posturálním tachykardickým syndromem, nemocí, která napadá a cíleně ničí váš autonomní centrální systém. Poté, co ji doktoři nedokázali pomoci a tuny léků nezabíraly, rozhodla se, že se ze dne na den stane víceméně bezlepkovou vegankou.
Sama přiznává, že ze začátku pro ni byla tato změna velice těžká, zejména proto, že předtím nepatřila mezi milovníky ovoce, zeleniny a zdravých jídel. Ale již po pár dnech zaznamenala zlepšení svého stavu a to ji motivovalo vydržet. Přes stereotypní jídelní začátky se přenesla právě založením svého blogu a daním si předsevzetí, že každý týden publikuje minimálně tři nové recepty. A tak začal kolotoč zkoušení nových potravin, ingrediencí a kombinací.
V nynější době je Ella již zcela bez potřeby jakýchkoliv léků, zdravá a jak sama přiznává, cítí se skvěle a svůj současný jídelníček zbožňuje.

Jaký je Ellin jídelníček a na jaké recepty se tudíž můžete těšit? Ella se označuje za bezlepkovou veganku (v některých receptech ale používá med, který se ovšem dá nahradit rostlinným medem). Jedná se tím pádem o naprosto originální kuchařskou knihu, která je plná netradičních, nových, lehkých a chutných receptů. Nevím jak Vám, ale mně se teda Ella trefila do chuti.
Kniha je rozdělena do deseti kapitol (Můj příběh, Začínáme, Obiloviny, Ořechy a semínka, Fazole a luštěniny, Zelenina, Ovoce, Smoothies a šťávy, Životní styl podle Elly a Často kladené dotazy). Každá kapitola začíná Elliným úvodem a seznámením se základními surovinami, které budou na následujících stránkách obsaženy téměř v každém receptu. Takže i neznalci se dozví a poučí, co jsou to quinoa, pohanka, chia semínka, batáty a další pochutiny.




Snad u každého kuchaře vypozorujete, že má své oblíbené suroviny, které, jak se říká "cpe všude" :-). U Elly je to avokádo, banán, kokosový olej, datle medjool (které i já zbožňuji a vřele všem doporučuji.... jsou ve srovnání s běžnými datlemi něco jako Porsche vedle Trabanta :-) ), nepražené kakao, javorový sirup, tahini a ořechová másla a spousty dalšího.
Já osobně se přikláním spíše ke tvoření jídelníčku z lokálních surovin a exotické potraviny zařazovat jen jako zpestření, nikoli jako základ, ale proti gustu.... :-)

Kuchařka je nádherně designově zpracovaná, natištěná na kvalitním, matném papíře. Fotky doprovázející recepty jsou lákavé a při prohlížení máte chuť vše vyzkoušet a sníst.
Příjemným překvapením je i cena, která se u podobných kuchařek pohybuje okolo 500 Kč, přičemž Lahodně s Ellou zakoupíte jen za 269 Kč.
Při studování nových kuchařek se neobejdu bez záložek a propisky. Vždy knihou listuji a zakládám si recepty, které musím určitě vyzkoušet. Většinou se mě v kuchařkách opravdu nadchne jen pár receptů - tři, pět, sedm. V této kuchařce jsem si založila rovných dvacet receptů a to jsem se musela opravdu hodně mírnit a nezakládat vše! Spoustu receptů znám již z dřívějška, proto jsem zakládala opravdu jen ty nejoriginálnější jako např. pizzu z quinoového těsta, čočkovou boloňskou omáčku, krémový sýr z para ořechů a další podobné dobroty. Nebojte, o tyto dobroty Vás neochudím a brzy je objevíte na mém blogu. Teda pokud se mi povedou :-).

A pro koho je tedy kniha primárně určená? Zejména pro vegany, vegetariány, bezlepkáře, ale je zde i hodně receptů pro vitariány. Díky autorčinu příběhu je kuchařka rovněž vhodná i pro všechny, kteří mají zdravotní problémy a chtějí s nimi začít opravdu bojovat, ale neví jak.

P.S. - Recepty z kuchařky již brzy zde na blogu!

Komentáře

  1. Kuchařku mám taky doma, ale v anglické verzi .. Ella je moje největší inspirace. Její blog sleduju už hrozně dlouho a pokaždé tam najdu úžasné recepty :-) Je super, že ji vydali i u nás v ČR :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  3. Kuchařka vypadá suprově, až na ní narazím tak jí asi neodolám :)

    OdpovědětVymazat
  4. Elly blog sleduji, má krásné fotky, recepty, názory a celkově... Navíc ten její neodolatelný anglický přízvuk.. Knížka bude určitě taky super :)

    OdpovědětVymazat
  5. Tak to je něco pro mě. Konečně kuchařka, která splňuje vše, co hledám, takže neodolám a určitě pořídím :)

    OdpovědětVymazat
  6. Nejskveleji kniha co jsem kdy videla ! Ja si ji koupila prave dnes z poukazky co jsem dostala a je totalne bombasticka :-) Plno super tipu a receptu :-) za me urcite cislo 1

    OdpovědětVymazat
  7. autonomní centrální systém? funny.. určite jej nato pomohla zmena stravy.. kniha ma zaujala ale zase take somarinky do hlavy neviem komu natlačíte :D

    OdpovědětVymazat
  8. Na kucharku sem se tesila a koupila si ji. A uprimne, jsem malinko zklamana. Ellin pribeh je sice inspirativni, to jo a kazda kucharka, ktera ukazuje, ze to jde i bez masa je dobra, neznali nebo zacatecnici ve zdrave vyzive se tam dozvi spoustu veci, to je vsechno pravda.
    Ale ma to jedno minus. Ella neumi varit. Ona umi vzit suroviny a rozmixovat je. Nebo jeji recept na pecene fazole - konzerva fazoli, konzerva rajcat, pyre z tuby, dochuceno cesnekem a datlovym sirupem. Opravdu tohle muselo byt v knizce? To ze pouziva stale stejne suroviny taky o cemsi svedci.
    Tim nechci rict, ze je ta kucharka spatna. Je fajn, ze pouziva suroviny, ktere nam muzou pripadat lehce "exoticke" pro inspiraci. Jen si myslim, ze mela Ella s vydanim pockat. Pred ctyrmi lety neumela nic a ted vydava kucharku, to je fakt skok. Byla bych velmi zvedava na kucharku kterou napise treba za dalsich pet, deset let. Myslim, ze by byla zajimavejsi. A vsadim se ze i pestrejsi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. s odstupem času musím souhlasit.... ale není to zas na škodu, mě třeba nevadí tyto rychlé recepty, alet je fakt, že ingrediencí moc nepoužívá a ty které používá jsou dosti drahé... Zvlášť některé recepty opravdu lezou do peněz. Ale jako inspirace je kniha krásná...

      Vymazat
    2. Souhlas. Kamarádku tu knížku dostala a tu blogerka asi nejvíc baví používat mixér, míchat v hrnci konservy, a aranžovat jídlo stylem "nemám ani dva stejné talíře". A většina surovin je HODNĚ exotická a pokud se také nevyžíváte ve smoothies z nesehnatelných surovin, asi vás nenadchne. Recepty na smoothies najdete na internetu a na smíchání a dochucení obsahu několika konserv snad nepotřebujete rady nějaké Američanky, nebo ano?

      Vymazat
  9. Zklamání. Knížka mě opravdu zklamala. Několik receptů jsem vyzkoušela, jídlo mi nechutnalo. Většina surovin je opravu exotika a trochu dražší.
    U žádného receptu neuvádí na kolik to vyjde porcí. Půlku receptů rozmixuje, druhou smíchá v hrnci z plechovek.
    Knížka má hezké obrázky, pěkné zpracování, bohužel obsah nic moc.
    Pro inspiraci nebo pár informací o netradičních potravinách je to fajn, ale tím to za mě končí.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. Pokouším se odpovídat na všechny, jen mi to někdy trvá, tak případně poprosím o shovívavost. :-) Krásný den

Oblíbené příspěvky